Znacie jakieś filmy podobne do tego? O osobach, które są w szpitalach psychiatrycznych?
Coś jak właśnie ta Przerwana lekcja muzyki albo Lot nad kukułczym gniazdem. :)
całkiem zabawna historia - film o chłopaku (17lat), który również trafia do szpitala psychiatrycznego. ;)
"Pająk" z Ralphem Finnes, http://www.filmweb.pl/Pajak - też bardzo dobry...
i polska komedia - inny gatunek filmu, ale jak najbardziej z wątkiem szpitala psychiatrycznego "Ogród Luziy" :))
http://www.filmweb.pl/film/Dom+szale%C5%84c%C3%B3w-2004-105919
http://www.filmweb.pl/film/Wyspa+tajemnic-2010-464256
http://www.filmweb.pl/Gothika
http://www.filmweb.pl/K-pax
http://www.filmweb.pl/Piekny.Umysl
http://www.filmweb.pl/12.Malp
http://www.filmweb.pl/Obled
Nie wiem czy o to Ci chodziło, ale w powyższych filmach akcja dzieje się w szpitalach psychiatrycznych. Pozdrawiam! :)
Nie oglądałem jeszcze "Przerwanej lekcji muzyki", więc nie wiem czy można powiedzieć, że film podobny, ale z tych o szpitalach psychiatrycznych na pewno "Lot nad kukułczym gniazdem" trzeba obejrzeć.
Polecam spektakl telewizyjny pt. Kuracja z Bartłomiejem Topą, nie szukałam, ale może znajdziesz gdzieś online. Bardzo dobry jest też film Dziewiąta sesja http://www.filmweb.pl/film/Dziewi%C4%85ta+sesja-2001-91013 - nie jest o pacjentach, ale o ekipie, która usuwa azbest w opuszczonym szpitalu, i dzieją się tam dosyć niepokojące rzeczy ;)
"Przebudzenia". Świetny film z niesamowitymi De Niro i Williamsem,gorąco polecam !!
http://www.filmweb.pl/film/Anio%C5%82y+wszech%C5%9Bwiata-2000-1365
Ze swojej strony polecam Anioły wszechświata, ciekawy, islandzki film
Nie widziałam, żeby ktoś dodał, więc: "Ptasiek". Ekranizacja powieści Williama Whartona.
Dokładnie, ten film to jest klasyk i obsada bardzo dobra! Ten film polecam, niestety lekcja jest tak denna i słaba ( wg mnie ), że nie jest to najlepiej zainwestowane 2 godziny. Dlatego nie polecam!!!!
również polecam te 2 tytuły w 100% :) może jeszcze Gothika, no i oczywiście od dziś "przerwana lekcja muzyki"
akcja nie jest co prawda w świrowie, ale bardzo dobry film psychologiczny: Requiem dla snu, polecam
Nigdy nie obiecywałem ci ogrodu pełnego róż
(1977) http://www.filmweb.pl/film/Nigdy+nie+obiecywa%C5%82em+ci+ogrodu+pe%C5%82nego+r%C 3%B3%C5%BC-1977-6299
Dom wariatów (Dom durakov)(2002)http://www.filmweb.pl/Dom.Wariatow
Przerwana lekcja muzyki czyli porozmawiajmy o śmierci seksie - http://literacie.blogspot.com/2013/01/przerwana-lekcja-muzyki-czyli.html
Zapraszam do poczytania :)
Jeśli nadal interesuje cię motyw szpitala, zachęcam do przeczytania mojej notki na blogu :)
Tu też akcja jest w szpitalu psychiatrycznym - Weronika postanawia umrzeć :) fajny film, acz nie powala , mimo to lubię go oglądać.
Polecam również Niebezpieczna Metoda... Wspaniała rola Keiry Knightley i Michaela Fassbendera...
być może zainteresuje cię "Berlin Calling" - do mnie osobiście nie przemówił ten film (no, nie bardziej, niż "Przerwana lekcja..."), gdyż muzyka odgrywająca w nim dużą rolę nie jest mi zbyt bliska. w dość sporej części filmu akcja dzieje się właśnie w szpitalu psychiatrycznym.
"Wyspa tajemnic", a jeśli lubisz horrory to akcja filmu "Grave encounters" cz. I i II, rozgrywa się w opuszczonym szpitalu psychiatrycznym :)
http://www.filmweb.pl/film/Vincent+chce+nad+morze-2010-562399 - bardzo polecam "Vincent chce nad morze"!
To o nie o wariatach, ale o ludziach z problemami psychicznymi i akcja początkowo rozgrywa się w ośrodku. Pomimo tego, że jest o trudnych sprawach, jest MEGA pozytywny, polecam!
"Anioł przy moim stole" - o chorej na schizofrenię Janet Frame - świetny film i rzecz dzieje si e też gdy ona jestw szpitalu psych.
Jeśli interesuje Cię ta tematyka, polecam książkę "Kino i choroby psychiczne" autorstwa Wedding Danny, Boyd Mary Ann, Niemiec Ryan M